Сабақ пен тамырдың қызметі қандай?
Термин | Анықтамасы |
Тамыр оймақшасы | Тамыр ұшындағы қорғаушы бөлік, өсу нүктесін зақымданудан сақтайды. |
Тамыр түктері | Суды және минералды заттарды сіңіретін тамырдың сору аймағындағы өсінділер. |
Тін | Қоректік заттарды сақтайтын паренхималық ұлпа. |
Ксилема | Су және минералдарды жоғары қарай тасымалдайтын өткізгіш ұлпа. |
Флоэма | Органикалық заттарды төмен қарай тасымалдайтын өткізгіш ұлпа. |
Өзектік сәулелер | Тамырдағы зат алмасуды қамтамасыз ететін радиалды бағыттағы жасушалар тобы. |
Камбий | Тамырдың қалыңдауын қамтамасыз ететін бөлінгіш ұлпа. |
Термин | Анықтамасы |
Эпидермис | Сабақтың сыртқы қабаты, өсімдікті қорғап, судың булануын реттейді. |
Тін | Сабақтағы қоректік заттарды сақтайтын паренхималық ұлпа. |
Өткізгіш шоқтар | Су, минералдар және органикалық заттарды тасымалдайтын жүйе. |
Ксилема | Судың және минералдардың тамырдан жапыраққа тасымалдануын қамтамасыз етеді. |
Флоэма | Органикалық заттарды жапырақтан басқа мүшелерге таратады. |
Өзектік сәулелер | Сабақта орталық өзек пен қабық арасындағы зат алмасуды қамтамасыз етеді. |
Камбий | Сабақтың екінші реттік қалыңдауын қамтамасыз ететін бөлінгіш ұлпа. |
Өзек | Сабақтың ортасындағы паренхималық ұлпа, қоректік заттар қоры болады. |
Тамырдағы кішкентай су тамшысын кейіпкер етіп алып, оның тамыр түктерінен бастап жапырақтағы лептесікке дейінгі саяхатын әңгімелеңіз.
Кейіпкерлер: Су тамшысы, тамыр түгі, ксилема түтігі, жапырақ.
Сюжет: Су тамшысы ксилема түтіктерімен қалай көтеріледі? Оған тамыр қысымы мен буланудың қандай көмегі тиеді?
Мақсат: Жоғарғы ағысты сипаттау.
Жапырақта фотосинтезден кейін түзілген кішкентай қант молекуласын кейіпкер қылып, оның флоэма арқылы тамырға және басқа мүшелерге таралуын сипаттаңыз.
Кейіпкерлер: Қант молекуласы, флоэма сүзгілі түтікшесі, өсімдік мүшелері.
Сюжет: Қант молекуласы төменгі ағыспен қалай қозғалады? Неге бұл процесс энергияны қажет етеді?
Мақсат: Төменгі ағысты түсіндіру.
Сабақтың ішінде өмір сүретін өткізгіш шоқтарды (ксилема мен флоэманы) елестетіп, олардың өзара “жұмысын” патшалықтағы қызметтер сияқты бейнелеңіз.
Кейіпкерлер: Ксилема – “Су жеткізуші сарбаздар”, Флоэма – “Қорек тасушы елшілер”.
Сюжет: Екі ұлпа қалай бірге жұмыс істейді? Олардың рөлі не? Қандай қиындықтарға тап болады?
Мақсат: Өткізгіш ұлпалардың құрылымы мен қызметін түсіндіру.